diumenge, 23 de febrer del 2014

taller de notícies: el rei

És un fet que els centres educatius, en general, solen estar prou tancats al seu entorn. Ara estan sorgint experiències interessants com les comunitats d'aprenentatge, que obrin el centre a les famílies i al context. Aquest tancament és especialment important en els centres d'educació especial, ja que el nostre objectiu sempre ha de mirar cap a la inclusió en la societat.

Per intentar pal·liar aquesta situació, i conèixer una miqueta millor el nostre context, treballem amb els alumnes de secundària el taller setmanal de notícies, mitjançant el qual:
- ens familiaritzem amb els distints mitjans de comunicació (tele, ràdio, internet...)
- estem assabentats de què passa al nostre context (local, autonòmic, estatal) i tractem d'entendre el perquè
- coneixem figures clau de l'actualitat
- fomentem el pensament crític

 En aquesta ocasió, compartim el material que hem elaborat per treballar la figura del rei de l'estat espanyol, Juan Carlos de Borbón, que tant està eixint en premsa des de fa un temps (que si amb la Corina, que si de caceria, que si operacions, que si la filla presumptament no va fer la declaració de la renda bé...).



Es un hecho que los centros educativos, en general, suelen estar bastante cerrados a su entorno. Ahora están surgiendo experiencias interesantes como las comunidades de aprendizaje, que abren el centro a las familias y al contexto. Este cierre es especialmente importante en los centros de educación especial, puesto que nuestro objetivo siempre tiene que mirar hacia la inclusión en la sociedad.

Para intentar paliar esta situación, y conocer un poquito mejor nuestro contexto, trabajamos con los alumnos de secundaria el taller semanal de noticias, mediante el cual:
- nos familiarizamos con los distintos medios de comunicación (tele, radio, internet...)
- estamos enterados de lo que pasa en nuestro contexto (local, autonómico, estatal) y tratamos de entender porqué
- conocemos figuras clave de la actualidad
- fomentamos el pensamiento crítico

En esta ocasión, compartimos el material que hemos elaborado para trabajar la figura del rey del estado español, Juan Carlos de Borbón, que tanto está saliendo en prensa desde hace un tiempo (que si con la Corina, que si de caceria, que si operaciones, que si la hija presuntamente no hizo la declaración de la renta bien...).




PRÒXIMAMENT MÉS MATERIAL DEL TALLER DE NOTÍCIES!!

PRÓXIMAMENTE MÁS MATERIAL DEL TALLER DE NOTICIAS!!

4 comentaris:

  1. molt adequada l'entrada per a la data que era...

    ResponElimina
  2. Por que ha realizado una gran labor y para darle aliento en el trabajo de su blog, le he otorgado el premio "Conóceme". Enhorabuena. Se lo merece.
    http://mariateresaalaezgarcia.blogspot.com.es/2014/03/maria-teresa-alaez-y-el-premio-conoceme.html

    ResponElimina